dimarts, 6 d’abril del 2010

EL TOSSAL D'ENGRILLÓ: A LA 3ª VA LA VENÇUDA.

Aquest passat Dilluns de Pasqua, una representació de 4 bikers caleros vam emprendre per tercera vegada l'ascens des de Xerta fins al Tossal d'Engrilló, cim del massís dels ports de 1073 m. d'alçada.
Després del "talladet" de rigor, comencem a pedalar a les 8h des de Xerta en direcció a Paüls dels Ports per la carretera.
En arribar a Paüls, trenquem a la dreta per agafar el camí de la Vall de les Vinyes, on d'entrada està tot asfaltat i el pendent ens respecta. A mesura que avancem, en arribant a un tancat que ens adverteix del perill per la presència de braus de lídia, el pendent s'accentua i li hem de treure la pols al molinet. A mig ascens, s'acaba l'asfalt i comença la pista del Coll de la Refoia amb molts revolts i bastanta pedra solta fins arribar a la cruïlla de la pista que baixa a Prat de Comte. En aquest punt ens agrupem per atacar el darrer tram de 3 Km. fins coronar el Tossal d'engrilló passant per la bassa de la Refoia .

Dues hores de pedaleig intens, 24 Km i 1050m. de desnivell han valgut la pena. La vista és espectacular i a sobre el dia ens acompanya. A l'esquerra el massís dels Ports. En front, la Terra Alta, la Plana de LLeida i al fons la silueta enfarinada dels Pirineus. A la dreta, la Ribera d'Ebre i la Serres des de Cardó fins el Coll de l'Alba. Per posar la cirereta al pastís, rebem la visita de 4 cabres hispàniques jovenetes que ens venen a felicitar per haver fet el cim.
Comencem el descens cap a la cruïlla de la pista que baixa a Prat de Comte tot serpentejant per la carena oest del tossal.Finalitzat el tram amb més pendent del descens, trenquem de nou a mà esquerra per empalmar amb un GR que resulta ser un sender preciós d'uns 5 Km, ideal per als bikers amb més tècnica que disfruten baixant, que ens deixa finalment al poble de Prat de Comte.
Cerveseta de rigor i enfilem el Carrer Principal del Poble en busca de la Fontcalda, on empalmem amb la Via Verda direcció de nou cap al punt de partida : Xerta. En total , 60km, 4 hores de pedalar, 1300m. de desnivell acumulat.... Tots els ingredients necessaris per acabar la jornada amb un àpat a l'alçada de les circunstàncies.
Aquesta ruta la tenim programada pel 24 de Juliol en el Calendari de LA CALA BIKERS 2010. La meva recomanació.... NO US LA PERDEU !!!

ricardfigueres ha dit...

Ni Labordeta ho hagués narrat millor.

Josep del Lino ha dit...

sou uns kracs,katacracs i valents

xavibasallote ha dit...

ha dit:
sobre el calendari d'aquest any no és tant i tant fort com alguns se pensen...Per a tots hi haurà massa, endavant bikers!! NO HAY DOLOR!!!! ;)

Jaume Margalef ha dit...

Ara ja no podreu dir que el "Presi" no escriu res al bloc!